ciernahorajesen

Rozhľadňa Čierna hora

Čierna hora (667,1 m n. m.) – vrch vypínajúci sa nad mestom Svidník medzi obcami Jurkova Voľa, Rovné a Cernina.

Rozhľadňa má tvar štvorbokého ihlana, ktorého základňa má rozmery 5 x 5 m. Veža je trojpodlažná, prvé podlažie sa nachádza vo výške 5,5 m, druhé 10 m a tretie vo výške 14,5 m. Rozhľadňa je zakončená strieškou a jej celková výška je 18 m. V tesnej blízkosti pod rozhľadňou sa nachádza turistická útulňa zrubovej konštrukcie.

Trasa na Čiernu horu:

Trasu začíname vo Svidníku po červenej TZT, odtiaľ stúpame ku križovatke so zelenou TZT pri smerovníku na kóte Hora (456,8 m n. m.), ďalej obe TZT pokračujú spolu na Ostrý vrch (599,4 m n. m.). Zastavíme sa pri Ostrom vrchu, kde sa nachádza hrob neznámeho ruského vojaka z 1. svetovej vojny. Každoročne sa pri hrobe koná zádušná omša za všetkých padlých v 1.a 2. svetovej vojne. Na Ostrom vrchu zelená TZT odbočuje vľavo a červená TZT nás dovedie na Čiernu horu.

Viac info:

Fotografie:

Zatvoriť
Stiahnite si mobilného sprievodcu regiónom App Store App Store Google Play Google Play